ZEKERHEIDSGARANTIE - Lees meer
020 - 369 07 90
Vandaag geopend 09 - 15 | Openingstijden

Brazilië - Reisinformatie

Brazilië - Reisinformatie
Brazilië - Reisinformatie

Brazilië - Reisinformatie

KLIMAAT

Beste reistijd

Brazilië is het hele jaar door een ongelooflijke bestemming!

De enorme omvang van het land heeft invloed op het klimaat en de seizoenen. Brazilië ligt op de evenaar, dus het grootste deel van het land is tropisch, hoewel het klimaat in het zuiden van het land subtropisch is, en het wordt er nooit echt koud.

Door de tropische klimaatgordels is het grootste deel van Brazilië heet en vochtig. Tropische regenval kan overal in het land voorkomen, maar duurt normaal gesproken niet lang. Het regenseizoen en het droge seizoen zijn ook afhankelijk van in welk deel van het land je bent.

Het land ontvangt het hoogste aantal bezoekers van december tot maart, omdat veel mensen op vakantie gaan en de warme temperaturen trekken bij reizigers die willen ontsnappen aan de kou in Europa.

Rio de Janeiro:
De kuststad Rio de Janeiro heeft een tropisch klimaat en afwisselend weer in het droge seizoen en het regenseizoen. Het klimaat van de stad wordt beïnvloed door de nabijheid van de Atlantische Oceaan, die de temperatuur helpt verlagen.

Droge seizoen: ongeveer mei tot oktober
De gemiddelde temperatuur overdag is ongeveer 25 – 26 graden. Het droge seizoen kent ook bewolkte dagen met af en toe regen, maar de lucht is vaak blauw en zonnig.

Regenseizoen: ongeveer november tot april
De gemiddelde temperatuur overdag is 27 – 30 graden, hoewel het wel 40 graden kan worden. Enige neerslag, maar vaak in de vorm van korte buien.

Weerstatistieken voor Rio de Janeiro: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde maximumtemperatuur 29 30 29 28 26 25 25 26 25 26 27 29
Gemiddelde minimumtemperatuur 23 24 23 22 20 19 18 19 19 20 21 22
Neerslag in mm 114 105 103 137 86 80 56 51 87 88 96 169

Watervallen van de Iguazú:
De Watervallen van de Iguazú liggen in de subtropische klimaatgordel en er valt het hele jaar door regen.

Weerstatistieken voor Foz do Iguazú: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde maximumtemperatuur 33 32 32 29 25 24 24 27 28 30 31 33
Gemiddelde minimumtemperatuur 21 21 20 17 14 12 12 13 14 18 19 20
Neerslag in mm 166 158 149 145 169 140 122 97 165 207 164 185

Salvador:
Salvador, een kuststad in het noorden van Brazilië, heeft ook een tropisch klimaat. Het weer is het hele jaar door aangenaam met gemiddelde dagtemperaturen van rond de 26-30 graden. Er valt het hele jaar door vrij veel regen, maar het kan zeker nog worden onderverdeeld in een droog seizoen en een regenseizoen.

Het droge seizoen is ongeveer van augustus tot maart
Tijdens het droge seizoen daalt de regenval tot ongeveer 110-150 mm per maand.

Het regenseizoen is ongeveer van april tot juli
Als het regent, valt het in zware buien, die gelukkig vaak snel plaatsmaken voor zonneschijn. Tijdens deze periode valt er elke maand ongeveer 200-325 mm regen.

Weerstatistieken voor Salvador: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde maximumtemperatuur 30 30 30 29 28 27 26 26 27 28 29 29
Gemiddelde minimumtemperatuur 24 24 24 23 23 22 21 21 22 23 23 23
Neerslag in mm 111 121 145 322 325 251 204 136 112 122 119 132

De Amazone:
In het tropische klimaat van de Amazone kun je het hele jaar door gemiddelde dagtemperaturen van 29-33 graden verwachten. De vochtigheid en de temperaturen zijn hoger dan in de rest van het noorden van Brazilië. Hoewel het in het Amazonegebied het hele jaar door regent, kun je het jaar toch onderverdelen in een droog seizoen en een regenseizoen.

Het droge seizoen is ongeveer van juni tot november
Zonneschijn en warmte kenmerken deze periode. In het droge seizoen valt er ongeveer 50-200 mm regen per maand.

Het regenseizoen is ongeveer van december tot mei
In het regenseizoen kun je langere regenbuien verwachten dan in de rest van het jaar. Er valt meer dan 200 mm regen per maand.

Weerstatistieken voor Manaus (Amazonegebied): JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde maximumtemperatuur 30 29 30 30 30 30 31 32 33 33 32 31
Gemiddelde minimumtemperatuur 24 24 24 24 24 24 24 25 25 25 25 24
Neerslag in mm 264 290 335 331 279 115 85 47 74 113 174 220

Pantanal:
In het zuidwesten van Brazilië ligt het grootste drasland ter wereld, Pantanal. Pantanal ligt in de tropische klimaatgordel.

Het droge seizoen is ongeveer van april tot oktober
De vlaktes drogen langzaam uit en de dieren hebben meer ruimte om te bewegen. Vogels verzamelen zich om te vissen bij de weinige drinkplaatsen die nog over zijn. De gemiddelde temperatuur overdag is ongeveer 28-32 graden.

Het regenseizoen is ongeveer van november tot maart
Tijdens deze periode regent het elke dag, maar vaak slechts een paar uur. Grote delen van het gebied zijn overstroomd en het is misschien het gemakkelijkst om per boot te reizen. De dieren verzamelen zich in de weinige overgebleven drooggevallen gebieden en het is veel gemakkelijker om ze te vinden.

Weerstatistieken voor Campo Grande (Pantanal): JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde maximumtemperatuur 31 31 32 31 28 28 28 30 31 32 31 32
Gemiddelde minimumtemperatuur 22 22 22 20 17 17 16 17 19 21 21 22
Neerslag in mm 243 187 145 101 111 45 46 40 81 110 130 229
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER JE REIS

Paspoort & visum

Als Nederlands staatsburger moet je in het bezit zijn van een geldig Nederlands paspoort. Je paspoort moet ten minste 6 maanden geldig zijn na terugkeer in Nederland.

Als Nederlands staatsburger heb je geen visum nodig om Brazilië te bezoeken voor een verblijf van maximaal 90 dagen.

Let op: Het is je eigen verantwoordelijkheid om te controleren of je onderweg een visum nodig hebt voor transitluchthavens.

Brazilië – als je reist met kinderen jonger dan 16/18 jaar:

Als een kind jonger dan 16 jaar op een binnenlandse vlucht in Brazilië reist met slechts één van zijn/haar ouders of met geen van beide, moet het kind zijn/haar geboorteakte en een verklaring van toestemming, ondertekend door beide ouders of de voogd van het kind, meenemen. De toestemmingsverklaring moet in aanwezigheid van een notaris worden ondertekend en gelegaliseerd. Het kind moet ook worden vergezeld door een begeleider die ouder is dan 18 jaar.

Als het kind met beide ouders reist, raden we je aan om voor de zekerheid de geboorteakte van het kind met de namen van de ouders mee te nemen.

De bovenstaande regels voor reizen met binnenlandse vluchten voor kinderen gelden ook voor je aankomst in en vertrek uit Brazilië, maar dan voor alle kinderen onder de 18 jaar.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het voldoen aan de vereisten voor het reizen met kinderen in Brazilië en we raden je aan om voor vertrek contact op te nemen met de Braziliaanse ambassade voor meer informatie.

Als je via de VS reist, is het volgende van toepassing op Nederlandse staatsburgers:

Om via de Verenigde Staten te reizen, moet je een ESTA (Electronic System for Travel Authorization) aanvragen. Zonder ESTA mag je niet door de Verenigde Staten reizen. Vraag de reisautorisatie op tijd aan, ten minste 72 uur voor je vertrek naar de VS. Alle reizigers moeten zich aanmelden, ongeacht hun leeftijd. Je kunt de ESTA aanvragen en de prijs opzoeken via de volgende link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/. Je moet je paspoort, reisschema, creditcard en e-mailadres bij de hand hebben wanneer je een aanvraag indient. De reisautorisatie wordt elektronisch verbonden met je paspoort en is 2 jaar geldig of totdat je paspoort verloopt (afhankelijk van wat zich het eerst voordoet). We raden je aan om een fysieke kopie van je ESTA mee te nemen, voor als het systeem bijvoorbeeld bij aankomst uitvalt, maar dit is niet verplicht.

Als je een nieuw paspoort krijgt, moet je een nieuwe ESTA aanvragen.

Houd er rekening mee dat je contact moet opnemen met de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen als je een van de volgende landen hebt bezocht:

  • Cuba vanaf 12 januari 2021
  • Noord-Korea, Iran, Irak, Soedan, Syrië, Libië, Somalië of Jemen vanaf 1 maart 2011

Strengere vereisten zijn ook van toepassing als je een dubbel staatsburgerschap hebt met een van deze landen.

Voor meer informatie over het invullen van je ESTA-aanvraag: zie het overzicht van veelgestelde vragen en hun antwoorden hier: https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=en.

Je kunt ook telefonisch contact opnemen via: +1-202-325-8000

Als je via Canada reist, is het volgende van toepassing op Nederlandse staatsburgers:

Je moet in het bezit zijn van een eTA-inreisvergunning (Electronic Travel Authorisation) om via Canada binnen te reizen. Als je deze vergunning niet hebt, word je geweigerd bij het inchecken op de luchthaven van vertrek. Je moet deze inreisvergunning ruim van tevoren aanvragen en alle reizigers, ongeacht hun leeftijd, moeten in het bezit zijn van deze vergunning. Je kunt je aanmelden voor de ETA en de prijzen opzoeken via de volgende link: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp. Je moet je paspoort, reisschema, creditcard en e-mailadres bij de hand hebben wanneer je een aanvraag indient.

De reisautorisatie wordt elektronisch verbonden met je paspoort en is 5 jaar geldig of totdat je paspoort verloopt (afhankelijk van wat zich het eerst voordoet). We raden je aan om een fysieke kopie van je eTA-inreisvergunning mee te nemen.

Als je een nieuw paspoort krijgt, moet je een nieuwe eTA aanvragen.

Je kunt de visumvoorschriften hier raadplegen

Reisdocumenten

Voor vertrek kun je hier onze app downloaden om je reisdocumenten en de contactgegevens voor TourCompass en onze plaatselijke partners te vinden.

We raden je aan om de app WhatsApp op je smartphone te downloaden en het telefoonnummer van onze partners toe te voegen. Je kunt ze hier gratis berichten sturen. Als je wilt bellen, kan dat alleen via het gewone telefoonnetwerk.

Vaccinaties

We raden je aan om contact op te nemen met een specialist, je huisarts of een bij het ministerie van VWS geregistreerd vaccinatiecentrum voor informatie over vaccinaties. Je kunt hier ook meer lezen over de regels met betrekking tot reisvaccinaties

Let op de regels in verband met de gele koorts, vooral als je het land binnenkomt vanuit een ander land waar gele koorts heerst. In sommige landen is het verplicht om bij aankomst je vaccinatiebewijs voor gele koorts te tonen. Zorg er daarom altijd voor dat je je vaccinatiebewijs bij je hebt in je handbagage.

Reisvoorwaarden

Lees onze algemene reisvoorwaarden zorgvuldig door, aangezien deze deel uitmaken van de overeenkomst in verband met reizen die bij TourCompass zijn gekocht. Reizen die bij ons zijn gekocht vallen onder de “Wet op de pakketreizen”.

Klik hier om onze reisvoorwaarden te lezen.

Reisverzekering

We raden je altijd aan om een goede reisverzekering te nemen als je op je droomreis gaat. Daarnaast is het ook een goed idee om een annuleringsverzekering af te sluiten. 

Klik hier voor onze pagina over verzekeringen, waar je meer kunt lezen over onze aanbevelingen.

VOORDAT JE OP REIS GAAT

Valuta, prijsniveau & fooien

De Braziliaanse valuta heet Real (BRL). De huidige wisselkoers van de BRL vind je hier.

We raden je af om contant geld mee te nemen, omdat het erg duur is om dat in te wisselen voor reales. Pinautomaten zijn bijna overal te vinden. In de meeste hotels, restaurants en winkels kun je de belangrijkste betaalkaarten gebruiken. Soms worden er kosten in rekening gebracht bij het gebruik van een betaalkaart.
Hoe verder je het platteland intrekt, hoe moeilijker het kan zijn om betaalkaarten te gebruiken. We raden je aan om altijd wat contant geld mee te nemen in BRL.

 

Klik hier voor een algemeen idee van het prijsniveau in het land.

Het is een gewoonte en het wordt gewaardeerd om fooien te geven wanneer je in Latijns-Amerikaanse landen bent, maar dit is vrijwillig, en het bedrag dat je bereid bent te geven is geheel naar eigen inzicht.

De onderstaande richtlijn is slechts indicatief:

  • Restaurants en bars: Meestal inbegrepen bij de rekening, en zo niet, dan zou de fooi niet meer dan 10% van de rekening moeten zijn.
  • Gids: 5 USD PP per excursie
  • Chauffeur: 3 USD PP per excursie
  • Kamermeisje: 1-2 USD PRPN
  • Piccolo: 1-2 USD per koffer
  • Taxichauffeurs: Het is niet gebruikelijk om taxichauffeurs een fooi te geven.

Tips voor de Amazone en Pantanal:
Als je vakantie een verblijf in het Amazonegebied of de Pantanal omvat, raden we aan dat elke gast ongeveer 10 USD per dag geeft. Je kunt het verdelen en de gids de helft geven en de rest overhandigen bij de receptie als je uitcheckt. De receptionist verdeelt het dan onder alle medewerkers van de lodge ( kamermeisjes, koks en chauffeurs). Als je er bijvoorbeeld 4 dagen/3 nachten bent, geef je de gids 20 USD en de receptie 20 USD.

Onze bovenstaande fooienrichtlijn is in USD, maar fooien moeten worden berekend in de lokale valuta op de bestemming.

Voeding & allergieën

Op de meeste bestemmingen kunnen we rekening houden met allergieën, allergenen of dieetbehoeften, maar het is belangrijk dat je ons hiervan op de hoogte stelt bij het boeken van je reis.

Tijdens onze welkomstbijeenkomst in Havana geeft onze lokale partner je de meest actuele informatie over valuta in Cuba.

Telefoon, wifi & elektriciteit

Telefoon, wifi:

Het is duur om data en roaming in het buitenland te gebruiken, tenzij het al is inbegrepen in je mobiele abonnement. Neem contact op met je mobiele-telefoonprovider om te weten te komen welke diensten zijn inbegrepen in je abonnement en welke prijzen op verschillende bestemmingen op jou van toepassing zijn.

Is data en roaming voor het buitenland niet inbegrepen in je mobiele abonnement, dan raden we aan om gebruik te maken van de gratis wifi in je hotel of in restaurants. Dan kun je gratis naar huis bellen en schrijven via verschillende apps zoals Facetime, Messenger en WhatsApp.

Als je altijd online wilt zijn, is de goedkoopste optie om een lokale simkaart met data te kopen bij aankomst in Brazilië.

Elektriciteit:

Elektriciteit is niet gestandaardiseerd in Brazilië, dus je kunt verschillende soorten stopcontacten en verschillende spanningen tegenkomen. We raden je daarom aan om een multireisadapter mee te nemen.

Inpaklijst

Zorg er altijd voor dat je alle belangrijke en onmisbare artikelen in je handbagage heeft. Dat geldt voor zaken als je paspoort, visa, vaccinatiebewijzen, reisdocumenten, verzekeringspapieren, creditcards, geld, computers, mobiele telefoons en camera’s en eventuele informatie over je gezondheid en onmisbare medicijnen.

Als je naar de Pantanal of het Amazonegebied in Brazilië gaat, kun je hieronder onze aanbevolen paklijst als PDF downloaden:

Download hier onze paklijst voor de Pantanal in PDF-formaat.

Download hier onze paklijst voor het Amazonegebied in PDF-formaat.

Houd er rekening mee dat als je naar de lodge in het Amazonegebied reist, je maximaal 15 kg bagage per persoon mag meenemen.  Je overige bagage kan worden opgeslagen in Manaus.

Invoer van plantaardige producten naar de EU

Reizigers mogen geen planten, zaden, fruit en andere plantaardige producten invoeren van reizen in landen buiten de EU, zonder een fytosanitair certificaat. Deze regels gelden ook voor kleine hoeveelheden planten en plantaardige producten.

Je kunt hier meer lezen over deze regels.

Reizigers met verminderde mobiliteit

Houd er rekening mee dat onze rondreizen over het algemeen niet geschikt zijn voor personen met een beperkte mobiliteit. Neem contact met ons op voor informatie over de mogelijkheden op basis van specifieke behoeften.

Vliegtickets

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn vliegtickets elektronisch (e-tickets).

Het is belangrijk dat je je naam controleert op eventuele spelfouten, omdat je naam op de reservering exact moet overeenkomen met de naam die in je paspoort staat. Als je naam gecorrigeerd moet worden, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Houd er rekening mee dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn vanuit de luchtvaartmaatschappij.

Stoelreservering

De luchtvaartmaatschappij wijst een stoel aan bij het inchecken. Als je specifieke voorkeuren hebt voor je zitplaats in het vliegtuig, kun je zelf een stoel reserveren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij. Houd er rekening mee dat de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten in rekening brengen voor het reserveren van een stoel.

Het hangt van de vliegtuigmaatschappij af vanaf wanneer je een stoel kunt reserveren, maar meestal kun je dit doen vanaf de boeking zelf tot 48 uur voor vertrek.

We wijzen erop dat de luchtvaartmaatschappij de volledige controle heeft over alle stoelen in het vliegtuig en daarom altijd het recht heeft om reserveringen te wijzigingen.
Als je geen stoel reserveert voor je vertrek, dan krijg je een stoel toegewezen door de vliegtuigmaatschappij bij het inchecken.

Inchecken

Bij het inchecken heb je je paspoort en je boekingsreferentie nodig, die vermeld staat op het reisschema.

Wij raden je aan om de app van de luchtvaartmaatschappij op je telefoon te zetten. In de app is er de mogelijkheid voor online inchecken, meestal beschikbaar vanaf 24 tot 48 uur voor vertrek. Met de app kun je op de hoogte blijven van eventuele vluchtwijzigingen en andere belangrijke informatie over je vlucht.

Houd er rekening mee dat voor sommige binnenlandse vluchten in Brazilië online inchecken niet beschikbaar is. Inchecken vindt plaats bij aankomst op de lokale luchthaven.

Let erop dat de vluchttijden anders kunnen zijn dan aangegeven op het vluchtschema dat je hebt ontvangen bij het boeken van de reis. Het zijn altijd de vluchttijden in de app van de luchtvaartmaatschappij of op de website van de luchtvaartmaatschappij die geldig zijn.

Op de luchthaven

Wij adviseren je om uiterlijk 2 uur vóór vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Het is raadzaam om de website van de luchthaven in de gaten te houden voor de laatste updates.

Bagage

Wij maken gebruik van verschillende luchtvaartmaatschappijen voor onze bestemmingen. De specifieke regels voor handbagage en ingecheckte bagage kun je controleren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij.

Als je met binnenlandse vluchten binnen Brazilië reist, houd er dan rekening mee dat TourCompass het bedrag voor je ingecheckte bagage niet altijd kan vooraf kan betalen. Dat betekent natuurlijk niet dat je je koffers niet mee mag nemen. Je moet er gewoon zelf voor betalen bij de incheckbalie op de luchthaven. Dat is heel gemakkelijk en je betaalt voor de bagage wanneer je incheckt.

Vertraagde bagage

Als je bagage vertraging heeft, dan moet je je bij aankomst tot het personeel in het bagagegebied van de luchthaven wenden en melden dat je bagage er niet is.

Het is belangrijk dat je je bagagebewijs bij de hand hebt wanneer je je PIR-rapport (Property Irregularity) invult.

Let erop dat je het bagagegebied op de luchthaven niet verlaat voordat je het rapport hebt ingevuld.

In het geval van vertraagde bagage vragen wij je contact op te nemen met onze samenwerkingspartner, die ervoor zal zorgen dat je gids/chauffeur op je wacht.

Vertragingen of annuleringen van je vlucht

Mochten er wijzigingen optreden met betrekking tot je vluchtreservering vóór vertrek, dan nemen wij natuurlijk contact met je op om je hierover te informeren.

Wanneer een vlucht vertraging oploopt na het inchecken, is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor het omboeken van je vlucht. Ze zullen in de regel de eerstvolgende vlucht boeken en indien nodig voor eventuele maaltijden en overnachtingen zorgen.

Onze partner controleert zelf of de aankomsttijden eventueel gewijzigd zijn en zal op je wachten, ook als je vlucht vertraging heeft.

Als een vertraging of annulering betekent dat de luchtvaartmaatschappij je na aankomst op de luchthaven omboekt naar een andere vluchtnummer, neem dan contact met ons op via het noodnummer van TourCompass.

OP DE BESTEMMING

Immigratie & douane

Immigratie:

Wanneer je aankomt op je eindbestemming, ga je door de immigratie, waar je paspoort en eventuele inreisdocumenten en visa worden gecontroleerd. Op veel plaatsen moet je ook je vingerafdrukken geven en wordt er een foto van je gezicht genomen voor biometrische identificatie. Je kunt ook vragen krijgen over je reisplannen in het land en eventueel over waar je verblijft.

Douane:
Nadat je door de immigratie bent gegaan en je bagage hebt opgehaald, ga je door de douane. Als je niets aan te geven hebt, kun je door “nothing to declare” gaan. Heb je wel iets aan te geven, dan is het belangrijk dat je door “declare” gaat. Het is je eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke douaneregels van toepassing zijn in het land waar je heen reist.

Als een vertraging of annulering betekent dat de luchtvaartmaatschappij je na aankomst op de luchthaven omboekt naar een andere vluchtnummer, neem dan contact met ons op via het noodnummer van TourCompass.

Aankomst

Wanneer je aankomt in de aankomsthal van de luchthaven, staat er een gids/chauffeur op je te wachten met een TourCompass-bord met je naam erop. Deze brengt je naar je hotel.

Neem in het onverwachte geval dat je de gids/chauffeur niet kunt vinden contact op met onze partner op het noodnummer dat in je reisdocumenten staat vermeld.

Hotel check-in & check-out

Gewoonlijk is de inchecktijd rond 14.00 uur. Je kunt er daarom niet op rekenen dat je eerder naar je kamer mag. Als je vroeg wilt inchecken, dan kun je dit tegen betaling regelen bij het boeken van je reis.

Bij het inchecken zal de receptionist meestal je creditcard registreren en mogelijk een bedrag reserveren. Dit zijn geen extra kosten, maar het is gebruikelijk in hotels, om betaling voor eventueel gebruik van de minibar of andere voorzieningen te garanderen. Bij het uitchecken zal het bedrag automatisch worden vrijgegeven, als je geen gebruik van deze faciliteiten hebt gemaakt.

Het is heel normaal dat hotels een kopie van je paspoort maken. Op sommige plaatsen wordt dit vereist door de lokale autoriteiten.

Bij vertrek check je normaal gesproken uit rond 10.00 uur. Als je pas later in de middag of avond verder reist, kun je je bagage in bewaring geven totdat je vertrekt. Wil je in plaats daarvan liever laat uitchecken, dan kun je dit tegen betaling regelen bij het boeken van je reis.

Type reis en vervoer

In het geval van onvoorziene omstandigheden zoals slecht weer, geblokkeerde wegen of andere ongemakken, kan het noodzakelijk zijn om de volgorde van excursies en bezienswaardigheden in je programma aan te passen.

Onderweg hulp nodig?

We hebben een 24-uurs noodnummer zodat je altijd contact met ons kunt opnemen in het geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens je reis. Daarnaast ontvang je ook de telefoonnummers en noodnummers van onze partners op de bestemming. In sommige gevallen kan het handiger en sneller zijn om contact op te nemen met onze lokale partners vanwege het tijdsverschil, bijvoorbeeld als je ophaaltijd voor een excursie of transfer meer dan 15 minuten is vertraagd.

NA DE REIS

Feedback/Contact

Voor ons zijn tevreden klanten heel belangrijk en daarom horen we graag van u na thuiskomst. Stuur een mail via info@tourcompass.nl of bel ons via: 020-3690790.

Latijns-Amerika
Jude Bommer

Jude heeft over de hele wereld gereisd en helpt je graag bij het vinden van je droomreis.

Openingstijden
Maan - Don: 09.00 – 15.00
Vri: 10.00 - 14.00